Helvetespass

Idag hade jag och Lola en lite fight.
Hon har testat mig i 2 dar nu, och vägrat lyda skänkeln, och dra iväg i världens trav.
Det har tagit länge att få henne och lyssna ens lite, och idag skulle jag fan inte
ge mig innan hon lyssnade på skänkeln, och travade LUGNT och SANSAT.
Sagt och gjort, blev typ 1 ½timmes pass idag, MEN hon gav med sig, sista kvarten var typ
himmelriket! I början rusade hon bara runt, och vägrade lyssna på skänklarna, vägrade svänga osv.
I slutet fick hon en fin, LUGN taktfast trav, på halvlång tygel, å låg form, superfin! Känslig
för skänkeln blev hon, och saktade av med bara sitsen, super! Tog också två galopplyft
på slutet. Annars brukar hon rusa iväg några metrar innan hon stressat lyfter galopp,
men nu lyfte hon direkt skänkeln nuddade, och galopperade direkt i en rund och låg form, riktit
avslappnat. Så härligt att se vad hon kan!

Hoppas hon inte testar lika länge nästa gång vi dressyrar, imårn blir det terrängtur! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0