Bästa ponnin!

Guldponnin var värd mycket idag!
Hon har somsagt varit rätt jävlig nu några dagar,
och pratade med Sabina igår, om jag skulle kunna komma på lektion
idag, vilket passade bra!
Jag testade rida henne med sporrar, eftersom problemet har varit
att hon trycker bogen inåt/utåt och bara skjuter ifrån, och är riktigt
svår att ställa och böja.
Hon var rätt lugn, och jag märkte direkt att jag kom åt henne mycket bättre idag,
och i traven sen lossnade det riktigt ordentligt!
Jag har ridit så på senaste, att om jag spänner mig, så betyder det att sakta av.
Detta ser jag nu i efterhand att inte alls funkat på Lola som bara ökat vid avsaktningarna.
Sabina sa idag att jag ska försöka öppna bäcken, och rida nerifrån, och jag fattade!
Fick värsta aha-upplevelsen, och Lola blev som en annan ponny, såå avslappnad och lugn,
takten var helt annan än vad hon haft tidigare.
Sen så testade vi att jag höjer handen kanske 15cm ovanför manken, på det sättet
skjuter jag axlarna bakåt, och hamnar inte i framvikt, som jag lätt gjort på Lola.
Halvhalterna kom också bra egenom idag. :)
I galoppen var hon lite stressad, men den var helt OK. Bättre än tidigare i veckan iaf.
Det är just galoppen där det är mest jobb kvar, hon orkar inte bära sig, eller ställa sig.
Lola när hon just kom till mig, för 2 veckor sen.
har också varit och back-tränat Alma på förmiddagen. Ponnin såg riktigt fin ut nu då all
vinterpäls var borta, och galopplyften satt fint!
Imårgon ska Lola få sig en avslappnande ridtur i terräng med Fanny & Dantte,
sen så ska utrustning putsas, ponnin tvättas osv, för på lördag är det HOPPTÄVLINGAR
för oss. Galet va!?
Då blir det bildbomb samt filmer. :)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Ni e ju så fuckin' perfekta fö varann! :D

2012-05-18 @ 19:38:03
URL: http://fannywillman.soclog.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0