Guldponnyn!

Idag har Lola blivit rakad för första gången (vad jag vet) i hennes liv.
Rita, som är gravid i 6e månaden, var först lite osäker om vi skulle våga raka henne eller inte,
de flesta hästar brukar ju vara ganska stressiga de första gångerna de blir rakade,
och vi ville ju absolut inte riskera Ritas hälsa..

Men vi gav det ett försök! Och ponnin stod som ljuset. Rörde inte ett öra, och flyttade inte en hov.
Altså Lola bara fortsätter överraska mig positivt om och om igen! Hon är verkligen så cool i alla
situationer :)
Istället så stod hon och blundade, vilade ena bakhoven, och halsen och huvudet närmade sig backen mer
och mer, Sååå skönt tyckte Lola! 
 
När Rita rakat en stund märkte hon att Lola har prickar/utslag över hela kroppen, pga att hon svettats supermycket..
Rita jämförde det med att Lola har haft på sig en vinterjacka hela våren typ.. Stackars ponny!
Vi hade bara tänkt raka halsen och under magen, men det blev hela hästen.



Sen kom Samuels lillasyster Sabina och red. Jag kände först på Lola så hon inte blev alldeles för pigg av rakningen, men hon var lika lugn å snäll som vanligt, bara känsligare för skänkeln, Perfekt! Sabina red sen över lite bommar, och hoppade också ett litet hinder. Hon prövade också galoppera på Lola för första gången. Lola är inte den lättaste att få att lyfta galopp, men efter några försök lyckades det! :) Här är några dagsfärska bilder på guldponnin och jag idag! Fotade av sabina :)

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0