dagens Photoshoot

Igår försökte jag mig åter igen på fota då mina kaniner hoppar, och själv var jag förare till kaninerna.
Hur gick detta till? Man kan ju inte både stå bakom kameran, och springa med kaninen.
Eller?

Utrustning:
Nikon D60
Nikkor 55-200mm / 4,0-5,8 VR
Stativ
Fjärrlösare

Jag riggade upp kameran på stativet, och plockade fram ett hinder. Ställde in kameran så att brännvidden blev rätt, kring 70-100mm. Tog en provbild, och ställde in så ljuset var rätt. Jag riggade sedan upp hindret, och ställde in fokuseringen manuellt så att hindret blev i centrum, eller strax ovanför hindret, där kaninen lär hoppa.

Jag tog ut min gamla hoppkanin Bisquit, och så började vi!

Här kommer en bildserie;

Provbild, lite mörk.

Testade så att Fjärrknappen funkade som den ska.


Bisquit. Förare: Jag, Fotograf: Jag.

Kommentarer
Postat av: Adina

Det där gick ju jättebra! härliga bilder!

2010-10-21 @ 19:34:05
URL: http://adinis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0